02/07/16

"CONVIVIO" - jentrade



Il Convivio ("Simposi") al è une opare dotrinâl scrite in volgâr jenfri il 1304 e il 1307, dopo il faliment de azion politiche, intant dal esili; al veve di jessi formât di 15 tratâts, un di introduzion e 14 di coment a altretantis cjançons ispiradis a argoments dibatûts tes clapis culturâls dal timp. L'opare e je ferme al cuart tratât, ma dut lasse pensâ che l'Autôr al varès ripiât in man il progjet, une volte finide la Comedie, e une volte tornât a Florence.

Il tratât introdutîf al individue l'argoment gjenerâl: un invît a partecipâ al simposi di sapience, ufiert a ducj, ma soredut ai miseri, a chei che - no par colpe lôr - no àn podût indutrinâsi. Dante al rinunzie, par cheste opare, a doprâ la lenghe des Scholae, il latin, parcè che il volgâr al è plui vicin ai laici desiderôs di fâsi une culture, e parcè che il volgâr al è destinât a imponisi no dome te poesie, ma in ducj i setôrs de cognossince.
Il secont tratât al è dedicât al coment de cjançon Voi che 'ntendendo il terzo ciel movete, citade ancje te Comedie (Pd VIII 37), e al rivuarde in particolâr la esposizion dai cuatri sens des scrituris.
Il tierç tratât, ispirât ae cjançon Amor che ne la mente mi ragiona, al è une laude de sapience e de filosofie come confuart de ment.
Il cuart, comentant la cjançon Le dolci rime d'amor ch' i' solìa, al confute il concet de nobiltât tant che fat leât ae nassite: la vere nobiltât no ven jù de ereditât o de gjernazie antighe, ma e nas de virtût e de purece di cûr.
Il Convivio si presente tant che un zibaldon, che al met adun elements interessants de personalitât e de culture di Dante e int mostre la fuarte dreture morâl, centrade su la atente selezion di autôrs e tescj, chei stes che a stan a fondament de Comedie.

Nessun commento:

Posta un commento

coments