No
forin passâts tancj dîs, cuant che [ai
ultins di Dicembar dal 1289]
par volontât dal Signôr, che nol veve dineât a se midiesim la
muart, il pari di tante maravee concentrade te zentilissime, lant fûr
di cheste vite, al vuadagnà dret la glorie eterne. Considerant
cetant che une simil partence e sedi dolorose par chei che a restin e
pai amîs; e considerant che nissun afiet al sedi cussì fuart tant
che l’afiet tra un bon pari e un bon fi; e che une vore buine e
jere cheste femine e une vore bon, a dite di ducj, al jere chest
pari, al pâr evident che jê e fos sbalsamade dal dolôr. E dal
moment che e jere usance te nestre citât di unîsi pal corot oms cun
oms e feminis cun feminis, tantis di lôr si jerin dadis dongje dulà
che Beatrice e vaive. Cuant che a tornavin indaûr, mi capità di
scoltâ ce che a disevin de zentilissime e dai siei laments: «Sigûr,
jê e patìs tant, che a cui che le viôt i cole il cûr di
compassion».
Ladis vie chestis feminis, mi cjapà une tâl avilizion che mi vignivin jù des lagrimis che jo o cirivi di platâ cu lis mans. E stant che o volevi sintî fevelâ ancjemò di jê, o restai dulà che a passavin lis feminis che a levin a puartâi confuart, pront a platâmi se mi fos capitât di metimi a vaî in mût plui evident. O rivai a sintî cualchi pinsîr dai lôr: «Cemût nô podaressino jessi legris, dopo di vêle viodude tant disperade?». Ciertis a disevin: «Chest om al vai come se le ves viodude ancje lui». E altris, fevelant di me: «Viodêso? Nol pâr plui lui!». O sintivi fevelâ di jê e di me, e alore o decidei di scrivi ce che o vevi sintût di chestis feminis, parcè che mi pareve di fâlu cul necessari rispiet. Dal moment che o varès volintîr fevelât cun lôr, tal prin sonet Vo che o puartais tant fuarte induliance o fâs come se ur ves realmentri dreçade la peraule.
Ladis vie chestis feminis, mi cjapà une tâl avilizion che mi vignivin jù des lagrimis che jo o cirivi di platâ cu lis mans. E stant che o volevi sintî fevelâ ancjemò di jê, o restai dulà che a passavin lis feminis che a levin a puartâi confuart, pront a platâmi se mi fos capitât di metimi a vaî in mût plui evident. O rivai a sintî cualchi pinsîr dai lôr: «Cemût nô podaressino jessi legris, dopo di vêle viodude tant disperade?». Ciertis a disevin: «Chest om al vai come se le ves viodude ancje lui». E altris, fevelant di me: «Viodêso? Nol pâr plui lui!». O sintivi fevelâ di jê e di me, e alore o decidei di scrivi ce che o vevi sintût di chestis feminis, parcè che mi pareve di fâlu cul necessari rispiet. Dal moment che o varès volintîr fevelât cun lôr, tal prin sonet Vo che o puartais tant fuarte induliance o fâs come se ur ves realmentri dreçade la peraule.
Vô
che o puartais tant fuarte induliance,
che
o tignîs i voi bas, mostrant dolôr,
dontri
vignîso che o vês un colôr
che
de pietât al pâr la someance?
Vêso
viodude la zentîl creance
bagnâ
dentri i siei voi vaint Amôr?
Disêmal,
voaltris, che jo ’nd ai sentôr,
parcè
che us viôt passâ cence baldance.
Se
là o vês viodût tante pietât,
us
prei di stâ un pôc culì difûr
a
fevelâ di jê, che o soi turbât.
Us
viôt tai voi lagrimis e scatûr,
e
o passais cun aspiet tant sfigurât,
che
dome a viodius mi si strenç il cûr.
Tal
secont sonet Sêstu
tu chel che al à tratât dispès
o fâs come se lôr mi vessin pardabon rispuindût.
Sêstu
tu chel che al à tratât dispès,
cun
nô dome a peraulis, di madone?
Tu
di vôs tu i someis come persone,
ma
di aspiet no tu paris plui chel stes.
Parcè
vaistu e parcè chi si resone
come
se il mont di te pietât al ves?
Le
âstu viodude in lagrimis, che spes
no
tu scuindis dolôr che nol perdone?
Lassinus
nô vaî e lâ scunidis
(al
fale cui che al ven e nus confuarte),
che
o vin sintût lis sôs vôs avilidis.
E
ten tai voi jê la pietât tant fuarte,
che
se cjalât o ves lis sôs feridis
devant
di jê o sarès colade muarte.
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